вівторок, 9 червня 2020 р.

Хтось читає дітям казки, а хтось, про те, як правильно поводитися з грішми

Експрес-інформація

«Якось прочитала дослідження про те, що люди, які читають разом, синхронізують серцебиття, мозкові хвилі й дихання. І триваліша синхронізація призводить до більшої взаємоповаги та співпраці. Чи не сильно?! Я читаю вголос зі своїми дітьми щодня останні десять років. (маю на увазі протягом дня, крім читання перед сном). Година — мета. Іноді менше. Іноді більше... Гадаю, що коли це робиться послідовно, діти розвивають мыцний командний дух, і справа не стільки в тому, яка книга — це просто задоволення бути разом».


Читання вголос своїм дітям — традиція, якій не має переводу.

Неймовірно теплі відгуки з життєвими історіями (серед яких і вищенаведений) отримала стаття про читання дітям у голос Келлі Голмс, авторки книги "Щасливий ти, щаслива родина" (Happy You, Happy Family).

Приклади з життя неймовірно надихають любити книгу й щодня читати своїм дітям. Ось кілька відгуків:
  • "Колись я читав своїм дітям у місцевому кафе, і старша пара в сусідній кабінці припинила свою розмову і теж слухала історію. Усі люблять добрі історії!"
  • "Коли моя онучка була меншою, я теж бажала читати їй більше, ніж просто, коли вона та її родина в мене гостювали. Вони живуть далеко, тому ми бачилися лише 3—4 рази на рік. Мені вдалося знайти досить недорогий портативний програвач. Я купила такий собі і для онучки. Тоді я придбала кілька книжок, які, гадала, їй сподобаються. Я записала себе, як я читала їй книги, розповідаючи їй про обкладинку книги, щоб вона знала, яку я збираюся читати (адже тоді вона ще не читала)... Надсилала їй книги та свій запис поштою. Моя дочка сказала, що дитина слухає їх годинами, поки грає у своїй кімнаті. Я також співала дітям пісні й записувала, щоб вона могла їх вивчити. Ця затія виявилася дуже особливою для неї і для мене".
  • "Зараз мої діти виросли, і читання було важливою частиною нашого життя, як і відкриття розмов про гроші. Ми навчаємо своїх дітей манерам та основам гігієні — усе ж рідко ми говоримо про гроші, але читання та гроші йдуть пліч-о-пліч. «Грошове чудовисько або майстер грошей — навчайте своїх дітей основам грошей і любові кожну хвилину» (Money Monster or Money Master?: Teach Your Kids the Basics of Money and Have Them Love Every Minute) — це назва!"
  • "Я вихователька дитячого садка 26 років, а також мама хлопчиків-близнюків (яким зараз 20), для яких я читала навіть у середній школі. Тож щороку підкреслюю батькам мого дитячого садка, наскільки важлива ця проста і приємна річ".
  • "У місцевій бібліотеці, де ми жили тоді, була програма «1000 книг перед дитячим садком». Мій син розпочав цю програму в три роки і за тиждень до того, як пішов до дитячого садка, він її завершив. Ми читали весь час і проводили дні в бібліотеці, вибираючи нові книги весь час. Ми також самі розробили свою бібліотеку, що теж чудово. Також слухали аудіокниги в машині".
  • "Я завжди читав своїм хлопцям щовечора перед сном. Я зробив це пріоритетним, бо знав, наскільки їм це подобається".
  • "...Також більше часу я проводив зі своєю дитиною за інтерактивними книгами ("I Spy" книги, Де Вальдо, книги Річарда Скаррі тощо). Робота та розмова про те, що ми бачили, що ще ми могли знайти чи побачити на малюнку, забезпечили гарний баланс для її неспокійної натури".
  • "Я шкільний бібліотекар і, звісно, щодня читаю вголос своїм учням! Але сумно, скільки батьків цого не роблять".
  • "І ще одне: спасибі моїй мамі за те, що ти прочитала мені всі книги "Джунглі" та всі історії "Просто так", а також багато, багато книжок з главами, а також сотні книжок з малюнками, які ми отримали з бібліотеки до того, як я потрапив до школи. Нам було непогано, але мама дала нам освіту, читаючи набагато більше, ніж багато хто з наших однолітків!"
  • "Я читав синові всю середню школу. Зараз, як вчитель 4 класу, я щодня читаю вголос своїм учням. І їм це подобається".
  • "Я багатий на те, що в мене була мати, яка мені читала".
  • "Я охоче ходжу до бібліотеки, шукаючи нових зустрічей, і мені б хотілося, щоб мої діти отримували такі ж відчуття".

Стаття Келлі Голмс, про важливість і переваги читання дітям уголос (Want to Raise Smart, Kind Kids? Science Says Do This Every Day) отримала низку відгуків, та велике поширення, адже її перекладено різними мовами, зокрема українською. (Вибірково зі статтею ми ознайомили своїх читачів у попередньому дописі). 


Оригінальна стаття англійською (гіперпосилання) Want to Raise Smart, Kind Kids? Science Says Do This Every Day  

Та її український переклад (гіперпосилання): Секрет виховання розумної та доброї дитини

Немає коментарів:

Дописати коментар